Referaty

/ Referat Finansowo-Podatkowy

/ Kompetencje

Sporządził: Barbara WiśniewskaData sporządzenia:  2003-06-05
Osoba odpowiedzialna: Barbara Wiśniewska Data upublicznienia: 2003-09-10

Do zadań referatu finansowo – podatkowego, którego kierownikiem jest Skarbnik Gminy, należy w szczególności:
1. Przygotowywanie projektu budżetu gminy.
2. Wykonywanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy.
3. Prowadzenie ewidencji księgowej, syntetycznej i analitycznej, zapewniającej rejestrację operacji gospodarczych Urzędu.
4. Prowadzenie księgowości budżetowej i podatkowej.
5. Prowadzenie obsługi księgowo – finansowej placówek oświatowych i Biblioteki Publicznej.
6. Naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz innych należności związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych, pracowników szkół oraz wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych i składek z ubezpieczenia społecznego.
7. Prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń.
8. Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej w zakresie płac i zatrudnienia.
9. Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem kapitału początkowego.
10. Prowadzenie obsługi kasowej oraz gospodarka drukami ścisłego zarachowania.
11. Naliczanie wynagrodzeń członkom OSP biorącym udział w akcjach gaszenia pożarów.
12. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem finansującym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
13. Naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych.
14. Przygotowanie danych do projektów uchwał w sprawie stawek podatków i opłat lokalnych oraz ustalania inkasa inkasentów i wysokości ich wynagrodzenia.
15. Podejmowanie czynności egzekucyjnych w razie nie uregulowania w terminie należności i świadczeń stanowiących dochody budżetowe.
16. Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej.
17. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
18. Opracowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych i zasad usytuowania miejsc sprzedaży.
19. Wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
20. Naliczanie i pobieranie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
21. Przygotowywanie decyzji podatkowych.
22. Bieżące analizowanie terminowości spłacania przez zobowiązanych należności podatkowych.
23. Podejmowanie czynności egzekucyjnych w razie nieuregulowania w terminie należności stanowiących dochody budżetu gminy.
24. Bieżące prowadzenie i analizowanie kart gospodarstw i kart nieruchomości dla celów podatkowych.
25. Sporządzanie umów dzierżawy gospodarstw rolnych.
26. Prowadzenie ewidencji zaświadczeń wydawanych celem nabycia bonów paliwowych oraz sprawozdawczości z tego zakresu.
27. Prowadzenie dokumentacji w sprawach podań, odwołań, wymiaru, ulg, rozkładania na raty podatków i opłat.
28. Wydawanie zezwoleń na zgromadzenia i zabawy publiczne.
29. Zakładanie kontokwitariuszy zobowiązań podatkowych.
30. Prowadzenie rozliczania sołtysów z pobranych podatków, ustalanie i wypłacanie prowizji za inkaso.
31. Naliczanie i księgowanie zobowiązań płatniczych za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki według wykazów użytkowników.
32. Rozliczanie opłat za wynajem lokali użytkowych, mieszkalnych oraz pomieszczeń w budynku socjalno – gospodarczym.

Wersja: 1   Wprowadził do systemu: Justyna Mruk dnia 2003-09-10 14:44
Zatwierdził do publikacji: Justyna Mruk dnia 2003-09-10 15:22
pobierz w formacie pdf

 Biuletyn odwiedziło 43908 osób.
Redaktor biuletynu: Janusz Bździuch
 Serwis prowadzi: Oddział Informatyki Biura Organizacji, Kadr i Informatyki Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego