Do zadań referatu finansowo – podatkowego, którego kierownikiem jest Skarbnik Gminy, należy w szczególności: 1. Przygotowywanie projektu budżetu gminy. 2. Wykonywanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy. 3. Prowadzenie ewidencji księgowej, syntetycznej i analitycznej, zapewniającej rejestrację operacji gospodarczych Urzędu. 4. Prowadzenie księgowości budżetowej i podatkowej. 5. Prowadzenie obsługi księgowo – finansowej placówek oświatowych i Biblioteki Publicznej. 6. Naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz innych należności związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych, pracowników szkół oraz wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych i składek z ubezpieczenia społecznego. 7. Prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń. 8. Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej w zakresie płac i zatrudnienia. 9. Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem kapitału początkowego. 10. Prowadzenie obsługi kasowej oraz gospodarka drukami ścisłego zarachowania. 11. Naliczanie wynagrodzeń członkom OSP biorącym udział w akcjach gaszenia pożarów. 12. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem finansującym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. 13. Naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych. 14. Przygotowanie danych do projektów uchwał w sprawie stawek podatków i opłat lokalnych oraz ustalania inkasa inkasentów i wysokości ich wynagrodzenia. 15. Podejmowanie czynności egzekucyjnych w razie nie uregulowania w terminie należności i świadczeń stanowiących dochody budżetowe. 16. Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej. 17. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym. 18. Opracowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych i zasad usytuowania miejsc sprzedaży. 19. Wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. 20. Naliczanie i pobieranie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. 21. Przygotowywanie decyzji podatkowych. 22. Bieżące analizowanie terminowości spłacania przez zobowiązanych należności podatkowych. 23. Podejmowanie czynności egzekucyjnych w razie nieuregulowania w terminie należności stanowiących dochody budżetu gminy. 24. Bieżące prowadzenie i analizowanie kart gospodarstw i kart nieruchomości dla celów podatkowych. 25. Sporządzanie umów dzierżawy gospodarstw rolnych. 26. Prowadzenie ewidencji zaświadczeń wydawanych celem nabycia bonów paliwowych oraz sprawozdawczości z tego zakresu. 27. Prowadzenie dokumentacji w sprawach podań, odwołań, wymiaru, ulg, rozkładania na raty podatków i opłat. 28. Wydawanie zezwoleń na zgromadzenia i zabawy publiczne. 29. Zakładanie kontokwitariuszy zobowiązań podatkowych. 30. Prowadzenie rozliczania sołtysów z pobranych podatków, ustalanie i wypłacanie prowizji za inkaso. 31. Naliczanie i księgowanie zobowiązań płatniczych za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki według wykazów użytkowników. 32. Rozliczanie opłat za wynajem lokali użytkowych, mieszkalnych oraz pomieszczeń w budynku socjalno – gospodarczym. |