Referaty

/ Zespół ds. Budownictwa, Ochrony Środowiska i Spraw Komunalnych

/ Kompetencje

Sporządził: Barbara WiśniewskaData sporządzenia:  2003-06-05
Osoba odpowiedzialna: Barbara Wiśniewska Data upublicznienia: 2003-09-16

Do zadań zespołu ds. budownictwa, ochrony środowiska, spraw komunalnych i gospodarki gminy należy:
1. W zakresie budownictwa:
1) Nadzór nad pracami budowlanymi i remontowymi prowadzonych inwestycji gminnych.
2) Nadzór nad grupą pracowników zatrudnionych przy pracach budowlanych i remontowych.
3) Egzekwowanie zachowania właściwej dyscypliny i porządku pracy w ramach tych robót.
4) Nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp w stosunku do zatrudnionych pracowników.
5) Prowadzenie zakupów materiałów budowlanych niezbędnych przy budowie.
6) Rozliczanie materiałów budowlanych po zakończeniu inwestycji na podstawie kosztorysu powykonawczego wykonanego przez inspektora nadzoru.
7) Nadzór nad wykonującymi nieodpłatnie dozorowaną pracę na cele publiczne jako odpracowywanie kary ograniczenia wolności.
8) Pełnienie funkcji kierownika budowy na czas prowadzenia budowy i remontów inwestycji gminnych.
9) Przeglądy wszystkich obiektów i budowli będących własnością gminy lub jej podlegających, sporządzanie protokołów o ich stanie technicznym w zakresie potrzebnych remontów.

2. W zakresie planowania przestrzennego:
1) Przygotowanie i organizacja pracy nad sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
2) Sporządzanie projektów założeń do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i projektów tych planów.
3) Prowadzenie spraw dotyczących założeń do planu miejscowego wykraczających poza obszar gminy.
4) Udostępnianie projektu założeń do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz projektu planu i prognozy do publicznego wglądu.
5) Dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym, wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu.
6) Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji.
7) Prowadzenie rejestru pozwoleń na budowę.

3. W zakresie drogownictwa i cmentarnictwa:
1) Prowadzenie ewidencji dróg gminnych.
2) Organizowanie wykonawstwa robót na drogach gminnych.
3) Nadzór nad utrzymaniem dróg gminnych oraz organizacją i bezpieczeństwem ruchu na tych drogach.
4) Organizacja i nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg gminnych i chodników.
5) Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia.
6) Wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogi gminnej.
7) Organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi.

4. W zakresie ochrony i kształtowania środowiska:
1) Prowadzenie dokumentacji stanu środowiska naturalnego oraz wykonywanie zadań związanych z ochroną środowiska.
2) Naliczanie opłat środowiskowych.
3) Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenów nieruchomości.
4) Wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów.
5) Zapewnienie warunków niezbędnych dla ochrony środowiska przed odpadami oraz dbanie o utrzymanie porządku i czystości.
6) Nadzorowanie wywozu odpadów stałych.
7) Nadzorowanie sprawnego działania kotłowni.

5. W zakresie rozwoju infrastruktury i promocji gminy:
1) Gromadzenie informacji o gminie i udostępnianie jej zainteresowanym podmiotom.
2) Sporządzanie wniosków o środki pomocowe z zakresu inwestycji prowadzonych na terenie gminy.
3) Współdziałanie z gminami, stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi.
4) Prowadzenie spraw z zakresu funduszy strukturalnych.
5) Współpraca z Kuratorem Sądowym w sprawach zatrudnienia skazanego przy wykonywaniu nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne.
6) Prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej – współpraca z jednostkami OSP.
6. W zakresie zamówień publicznych:
1) Realizowanie ustawy o zamówieniach publicznych.
2) Przygotowywanie, ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów w zakresie zamówień publicznych.
3) Prowadzenie rejestru i dokumentacji zamówień publicznych.
7. W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
1) Organizowanie szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
2) Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
3) Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy.
4) Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy.

8. W zakresie urządzeń wodociągowych i oczyszczalni ścieków.
1) Utrzymanie optymalnych warunków pracy urządzenia.
2) Sprawowanie kontroli nad rozruchem urządzenia.
3) Sporządzanie wykazów użytkowników wodociągu i kanalizacji.
4) Kontrolowanie wymaganych parametrów wody w wodociągu.
5) Nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.
6) Okresowe dokonywanie odczytu wskazań wodomierza oraz kontroli instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej.


Wersja: 1   Wprowadził do systemu: Justyna Mruk dnia 2003-09-16 12:54
Zatwierdził do publikacji: Justyna Mruk dnia 2003-09-16 15:23
pobierz w formacie pdf

 Biuletyn odwiedziło 43908 osób.
Redaktor biuletynu: Janusz Bździuch
 Serwis prowadzi: Oddział Informatyki Biura Organizacji, Kadr i Informatyki Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego